Papagaaitjes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu Papagaaitjes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu

Papagaaitjes

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Juli 2008 | Australië, Townsville

hoi allemaal,
dat is even lang geleden...
Ja, we zijn goed uit de klei weggekomen, ik moest denken aan hoe het was als je uit de sneeuw weg moest, het was net zo glibberig!!
vandaar zijn we verder getrokken, ik kan al die plaatsjes wel gaan opnoemen, (ze staan wel op de kaart),
maar dat heeft volgens mij geen zin.
Het belangrijkste: de prachtige vergezichten, en ieder uur ongeveer verandert dat. hele emoefamilies waar we langstrekken, en de bulga`s. Dat zijn grote vogels.Koeien op de weg, en wat ook steeds spannend is , als er een tegenligger komt, moet ieder met 2 banden van de weg, en dan moet je zorgen dat je niet op een zacht stuk klei komt, want de regen is hier nog niet opgedroogd.
Gister stopten we ergens onderweg voor lunch, we gingen met onze boterham aan een picknicktafel zitten en opeens kwamen er gekleurde papagaaien( niet zo groot, maar groter dan een parkiet), die kwamen mee eten, zaten op ons bord en later zelfs op ons hoofd en schouder. Dat was leuk!!
Vannacht hebben we ergens langs een rivier geslapen, prachtig! `s avonds was het zo aardedonker! en dan kan je veel sterren ziennn geweldig, ik zag zelfs een vallende ster.!We hadden ook een paar dagen geen internetverbinding en op sommige plaatsen geen telefoonconnect. vandaar de smsjes voor jullie in de nacht (sorry)
Vanaf nu zitten we weer in de bewoonde wereld, morgen gaan we weer naar de plaats waar we gestart zijn,
Walkamin. vandaaruit nog feestjes bij de jongens van Gerard en Duky
en dan op het vliegtuig naar Perth.Maar voorlopig zit ik hier nog in het zonnetje!!(nog een uur want dan gaat hij onder)

  • 29 Juli 2008 - 06:09

    Jol:

    ok dan,nou,je hebt vwb de natuurschoonheden (mooi woord voor scrabble ???)niets te klagen zeg.
    Maar,ff weer in de bewoonde wereld is ook geen straf hè!
    Feest ze,je weet het : have fun, enjoy life........

    liefs,
    Jol

  • 29 Juli 2008 - 06:56

    Lotte Classens :

    ha juf suzanne
    ik hoor dat je al leuke avondturen hebt beleeft .
    over 2 weken moet je al gaan of niet.

    groetjes van Lotte

  • 29 Juli 2008 - 07:48

    Ruud:

    Hey Suzanne,

    Zo te lezen heb je het nog steeds goed naar je zin in Aussie! Bijzondere ervaring om door the outback te rijden he.......is wat anders dan al die files hier.

    Moet je nog even bedanken voor het kaartje! Met de katten is alles goed, ze zijn volgens mij al aardig aan mij gewend en ze zijn ook lief voor me. Verder gaat alles zijn gangetje hier in Nederland......werken werken werken en nog eens werken!!

    Geniet nog van je verdere avonturen!!

    Cheerzzzzz,

    Ruud (de oppas)

  • 29 Juli 2008 - 08:06

    Rutger:

    heej mam,

    leuke foto`s. Maar niet vergeten te filmen he. Geniet ze en een knuffel daarzo.

    groetjes Dion en Rutger x

  • 29 Juli 2008 - 09:39

    Cobie:

    Ha die Suzanne, eindelijk dan een reactie van mij. Vanaf nu ga ik al je verslagen lezen. Ik heb net al de vorige berichten gelezen en moet concluderen dat je het erg naar je zin hebt. Het lijkt me ook heel bijzonder om na zoveel jaar je familie weer te zien en erop uit te trekken. Geniet er volop van, het is je gegunt!

  • 29 Juli 2008 - 09:41

    Cobie:

    voordat jij me als juf gaat corrigeren: gegund is met een d!

  • 29 Juli 2008 - 13:47

    Bertie:

    Ha Suzanne, mocht je op een van de luchthavens naar buiten kijken en een Boeiing 747 Martinair Cargo zien staan dan ben je niet alleen maar is Jaap bij je in de buurt. De wereld is groot, maar ook o,zo klein. Leuke foto's! Groet, ook van Harry.

  • 29 Juli 2008 - 13:58

    Cecile:

    Hoi Suus.
    Mooie belevenissen, wat je allemaal meemaakt, maar wat vliegt de tijd.
    Je begint aan de laatste dagen bij Gerard en Duky.En dan vlieg je naar de andere kant van Australië. Ik wens je alvast een goede vlucht en een fijn verblijf bij Sylvia en John. Doe svp heel veel groetjes aan Gerard en Duky en de jongens.
    Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

  • 29 Juli 2008 - 15:45

    Martijn:

    Mam, zo'n vogel op je kop staat je geweldig! (En die hoed trouwens ook :)

  • 29 Juli 2008 - 19:22

    Ilse:

    hoi juf,
    ik vind het fijn dat jij een leuke vakantie hebt.
    Bij ons is het ook leuk en erg warm.
    groetjes van ilse geurts

  • 30 Juli 2008 - 08:22

    Giny:

    Wat een leuke foto's Suus en wat is het fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet nog lekker want de weken gaan zo snel. Dikke Kus Giny

  • 30 Juli 2008 - 17:04

    Sanne Peeters:

    hoi juf
    ik vind het fijn dat je het zo leuk hebt.grappige
    hoed.wij zijn gisteren terug gekomen uit amerika,hebben heel veel gezien.nog een fijne vakantie!
    groetjes sanne en fam.

  • 05 Augustus 2008 - 13:05

    Daphne:

    Wat gaaf allemaal!!! Je hebt toch wel een wens gedaan he! Of komen al je wensen daar al uit ( :
    Je verhalen zijn echt heel leuk om te lezen en wat een mooie foto's
    Dikke kus Daphne

  • 28 Augustus 2009 - 06:23

    Suzanne:

    wat ziet het er allemaal goed uit. geniet er nog van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Suzanne

Ik ga mijn broer opzoeken die ik al 36 jaar niet gezien heb.

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 24455

Voorgaande reizen:

04 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Zuid Amerika 2016

27 Maart 2013 - 11 Mei 2013

Rondreis Australië 2013

08 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: