Bij Renay in Southern Cross - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu Bij Renay in Southern Cross - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu

Bij Renay in Southern Cross

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Augustus 2008 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer!!
We zijn net terug van Southern Cross,
dat ligt 4 uur rijden noord -oostelijk van Perth, en daar woont de broer van Sylvia(mijn neef dus) en zijn vrouw Cathrin. Gistermorgen in alle vroegte weg, zodat we er tegen lunchtime waren. Het weerzien was heel hartelijk.Na de lunch zouden we er op uit trekken om in de "buSh' onze middagthee te hebben.
Dus toen weer bijna een uur gereden, en zaten we echt ergens achteraf.
We zaten ergens bij een aangelegd meertje, wat het water moest opslaan, dus vandaar aan de wandel.
We gingen een rots op ( een platte) met gaten in, waar ook het water werd opgevangen. Mooie bloemen , prachtige kleuren, enfin geweldig, we moesten een steen meenemen, om op een berg te gooien, en dan mocht je een wens doen( nou , ik heb mijn kans gegrepen, natuurlijk) We zagen in de verte emoes, dus daar gingen we achteraan.
Na verloop van tijd hoorden we Renay roepen "i am lost" maar daar gaven we weinig aandacht aan,Maar Cathrin zag aan hem , dat het echt was!!!!
Nou wij daar lopen op die rots, en het werd later en als de zon onder gaat wordt het ook echt donker.
Ik kan niet zeggen dat er paniek was, maar het was wel spannend!
Maar na verloop van tijd hoorden we hem roepen"I found it".
Daar waren we eigenlijk allemaal wel blij mee.
Toen kreeg Renay een telefoontje van zijn werk, dat er iets mis was.We zijn eerst gaan eten, maar toen moest hij erheen.Hij werkt op een mijn, waar ze ijzererts zoeken, en hij is "the industrial chemist" Ik dus mee! Want ik wist niet wat ik me daarvan voor moest stellen.
Nou het is allemaal heel Basic, geen mooie grote gebouwen, maar lage , soort schuren, waar het specialistisch werk wordt gedaan. Van de mijn kon ik alleen wat lichten zien. Het werk gaat dag en nacht door.
De mijn is zo`n 50 km verder. en er is geen lantaarnpaal langs de weg.
Dus echt donker.Toen het probleem opgelost was en we weer buiten kwamen, stonden daar 5 levensgrote kangaroes ons aan te kijken. zij schrokken meer van ons dan wij van hen, dus ze wipten weer weg.
Vanmorgen nog even bij Renay achter op de David Harlisson- ik weet niet of ik het goed schrijf ( een motor)
gezeten, en toen weer 4 uur naar huis.
Ik heb net mijn koffer gepakt, en ja, alles past er weer in en dan straks naar het vliegveld, op weg naar huis.
Deze reis was GEWELDIG!!!
Dank jullie wel voor jullie leuke reacties, ik heb er echt van genoten!!DANK,DANK.
Tot gauw
liefs
suzanne

• 10 Augustus 2008 - 08:20

Giny:

Een hele goede reis terug. Giny

• 10 Augustus 2008 - 08:34

Jac:

Een rustige terugreis (niet op een Harley Davidson), maar in een vliegtuig met een koffer vol geweldige indrukken, avonturen, foto's. Geniet nog van het laatste stukje van de reis, want over een weekje is het weer aan de bak. Groetjes Jac.

• 10 Augustus 2008 - 09:13

Mirjam En Miek:

Hihi ze doen inderdaad alles op z'n kop daar in Australië, daar zitten ze op een David Harlisson en wij op een Harley Davidson! Gewledig. Goeie reis terug! De rosé staat koud! (lekker zo met jetlag).
    Je buren...

• 10 Augustus 2008 - 10:37

Cecile:

Suzanne, ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar ik wil je toch nog een goede reis en behouden thuiskomst wensen.

• 10 Augustus 2008 - 11:27

Tejo:

Su
    Kom goed thuis !

• 10 Augustus 2008 - 11:50

Rutger:

Wij staan je met open armen op te wachten op schiphol.

x Rutger

• 10 Augustus 2008 - 11:54

Nel:

Welkom thuis in ons kikkerlandje, dat is weer eens wat anders dan kangaroes en emoes. Je hebt nog een week om uit te rusten enn dan weer aan de slag!

• 10 Augustus 2008 - 20:12

Nicole:

Ha Suzanne,

Ook ik heb telkens al je belevenissen gevolgd, waaw zeg! Wat een mooie ervaringen!
    Ik ben erg benieuwd naar de 'live' aanvullingen!
    Zoals ik begrepen heb, ben je nu bezig aan de terugreis. Ik bel je deze week nog eventjes over volgende week enzo, dan gaat het weer beginnen!

Goede reis en een fijne thuiskomst!
    Groetjes Nicole

• 11 Augustus 2008 - 07:36

Wil:

hoi Suus
    was te laat om je een goede reis te wensen, maar wens je wél een hele toffe thuiskomst!!
    Liefs, Klaas en Wil

• 12 Augustus 2008 - 18:20

Wies De Klerk:

hallo Suzanne,
    Ik heb net je hele reisverslag zitten lezen, je hebt volgens mij met volle teugen genoten. Wat heerlijk voor jou. Misschien ben je alweer terug als je dit leest. heb niet eerder gereageerd omdat ik de site niet wist. vanddag op school geweest en site gevraagd. Wij hebben het ook heerlijk gehad in Vietnam, zijn zaterdag weer thuis gekomen. Spreek je vrijdag weer en hoop dan nog meer verhalen te horen.