Schiereilanden/Peninsula - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu Schiereilanden/Peninsula - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzanne Rutten - WaarBenJij.nu

Schiereilanden/Peninsula

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 April 2013 | Australië, Brisbane

We zijn langs de kust van de schiereilanden Yorke en Eyre gereden.
In Yorke waren heel grote graanvelden. En als ik zeg groot, bedoel ik ook GROOT. Kilometers langs graanvelden, welliswaar al geoogst, dus nu stoppelvelden. In de havens grote silo's waarin het graan eerst wordt opgeslagen en dan via grote sleuven naar de schepen getransporteerd.
Het andere schiereiland: Eyre, had in het zuiden veel ijzer, en ijzererts verwerkende fabrieken.Maar een mooi gezicht op de haven: Port Douglas'
Doorgereden naar de baai en daar geslapen, heb nu al 2 x de zon boven zee zien opkomen, prachtig rood. Je moet er wel vlug bijzijn voor de foto, want dat duurt niet te lang!
Gister gereden tot Port Lincoln , daar heerlijk gegeten. Gérard en Duky waren 43 jaar getrouwd, dus reden voor een feestje.
In al die haventjes hebben ze natuurlijk heerlijke vis, en die hebben we gegeten!
Eerst oysters, dat zijn oesters, maar zijn niet zo plat als de oesters die wij kennen. Deze waren klaargemaakt met wat gerookt spek en een sausje. Heerlijk.! daarna nog andere vis, ik had "flathead" , stomme naam, maar hij smaakte heerlijk.
In de winerie hadden we een lekkere fles gekocht en die hebben we gezamenlijk op hun gezondheid nog maar leeggedronken.
Vanmorgen, na weer een mooie zonsopgang boven zee, weer verder gegaan. Onderweg gestopt bij Murphies Haystack Dat waren grote ronde rotseN, zo midden in het landschap.
Morgen nog een stuk rijden en dan beginnen we aan de rit door de Nullebor.

  • 23 April 2013 - 12:59

    Germaine:

    Hoi Suzanne,

    het klinkt allemaal geweldig en zo zal het ook zijn. Ik neem aan dat het weer in de woestijn ook meer woestijnachtig zal zijn?? In ieder geval warm!
    Met de foto van de dag van Sylvia en jullie verhaal merk ik dat ik een aardig reisverhaal aan het lezen ben iedere dag, leuk!! Ik ben benieuwd naar het volgende stuk!!

    big hug,
    Germaine

  • 25 April 2013 - 13:32

    Martijn:

    Ja heel leuk allemaal maar wanneer kom je nu weer eens naar huis?
    Het heeft nu wel weer lang genoeg geduurd.

  • 28 April 2013 - 00:00

    Gerard, Die Andere:

    Nou,nou Suzanne, het gaat wel heel goed met jou/ jullie !!! Je verhalen zijn zeer verhalend geschreven, ik kan het bijnaaaa meebeleven. Ik ben heel benieuwd naar je foto's, al geven de plaatjes die je heb geposted al een goede indruk. En heerlijk dat het allemaal zo goed/ leuk verloopt. En je geniet volop zoals je had gedacht/ verwacht. Maandag vertrek ik met Eveline voor twee weken naar Italië en zal ik je berichtjes moeten missen want ik neem geen computer mee :-) Vakantie is vakantie dus ook geen toetsenbord behalve mobiel om te kunnen bellen/ smsen.
    Ik wens je heel veel plezier, nou genieten doe je al, ik wens je / jullie een fijne reis verder, hartelijke groeten en een knuffel voor jou, groeten aan je reisgenoten en hoop wel nog een regeltje van mijn neef en naamgenoot te lezen. Kom op Gerard je kunt het best nog en daar heb je Duky niet voor nodig.
    Lieve groeten van Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Rondreis Australië 2013


Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Perth

28 April 2013

2.362.785 kangaroos

22 April 2013

Schiereilanden/Peninsula

18 April 2013

Winerie en verder

16 April 2013

Adelaide
Suzanne

Ik ga mijn broer opzoeken die ik al 36 jaar niet gezien heb.

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 24431

Voorgaande reizen:

04 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Zuid Amerika 2016

27 Maart 2013 - 11 Mei 2013

Rondreis Australië 2013

08 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: